Медитациите, коучингът и практиките за повишаване на  осъзнатостта като цяло навлизат все по-стабилно като инструменти за квалифициране и мотивиране на служителите. Лидери в тази сфера са световните гиганти Google и Twitter, където съществуват специални пространства (физически и виртуални) за самоусъвършенстване и себепознание.  

По този начин тези компании се опитват да се справят с едни от най-големите предизвикателства на нашето време – новите изисквания към продуктивността, свръхинформацията и нуждата от фокус. А от друга страна да задоволят необходимостта на хората от пространство и от по-високо качество на живот.

КАК МОГА ДА ИНТЕГРИРАМ СЪЗНАТЕЛНОСТТА В МОЯТА КОМПАНИЯ?

Чрез формален процес на учене. В Google и Twitter съществуват специални лидерски програми и тренировъчни сесии, на които се преподават техниките на съзнателността и емоционалната интелигентност. В Twitter една от ключовите мениджърски компетенции е свързана с коучинга – а именно с умението да слушаш, да присъстваш и да задаваш въпроси.

Създайте физическо пространство. Направете специално пространство, запазено за програми за съзнателност и нека служителите ви са изцяло ангажирани с неговото развитие, както се случва в Google.

Осигурете разнообразие. Предложете различни учители и техники, защото не съществува универсален подход или решение. Нека всеки има възможност да открие какво работи за него.

Окуражавайте и подкрепяйте общността. Създайте системи за комуникация и за споделяне на информация. В Google имат gPause – вътрешна онлайн общност, в която служителите споделят информация за книги, ресурси, ритрийти и други.

Целта според Карън Мей, вице-президент по личностно развитие в Google, е всеки служител да се придвижи една стъпка напред в собственото си развитие. По нейни думи това само по себе си е огромен успех.

 

По How Google and Twitter Train Their Employees To Be More Mindful